Євхаристія символізує собою соціальну рівність усіх членів релігійної спільноти у Христі. Самостійні піклувались про убогих, допомагаючи їм.
Отець Західної Церкви (Тертуліан) описує вечерю любові в апостольські часи, зауважує на таких речах як годування бідних християнами, з виявленням співчуття та любові; молитва Бога перед початком вечері; омовіння рук і запалення свічок; співання псалмів; закінчення молитви після вечері і подяка Богу; насичення не їжею і питтям, а добрим вченням; приношення рідних і близьких за померлих від їхнього імені та внесення їхніх імен в особистий список, який потім виголошували. Саме головне є те, що з цього приношення виділялися хліб і вино і благодійна молитва, які словом Христовим і закликанням Святого Духа освячувались в таїнстві Євхаристії.
Традиція апостольських часів перейшла у православ’я і зберігається досі. Віруючим православної церкви у вигляді хліба та вина подаються справжні перевтілені тайни Крові і Тіла Господа нашого Ісуса Христа. Перевтілення хліба і вина відбувається під час євхаристичного канону з виголошенням формули Євхаристії: «І сотвори хліб цей – Чесним Тілом Христа Твого, а те, що в чаші – Чесною Кров’ю Христа Твого, перетворивши Духом Твоїм Святим. Амінь. Амінь. Амінь.».
Після чого читається молитва перед причастям вірних православної церкви. Відбувається подання безсмертних, спасительних таїн істинного Тіла і Крові Христової, які будуть слугувати на майбутнє вічне життя і спасіння душі. До цієї святині православним віруючим необхідно підходити з усвідомленням, розумінням, з відчуттям страху Божого.
Недбале поводження зі Святими Дарами у вигляді Тіла і Крові Господньої може привести людину « в суд і осуд», тоді Євхаристія вже не відіграватиме ніякої важливої ролі у її християнському житті. Зрештою це може закінчитися для неї катастрофічно у власному житті.
Сповідь і причастя відіграють важливу роль у тому, що у першому – відбувається духовне очищення, друге хрещення з омиванням людської совісті, у другому – освячення людської природи, її оновлення у Христі, запорука майбутнього вічного життя і успадкування Царства Небесного людиною.